torsdag 24 januari 2013

Ordning och reda är veckans tema


Torsdagstemat på Fabriken är *Ordning och reda* denna veckan ;)) Hur ser det då ut med ordning o reda här hemma i Strandtorp!! Hmmm så där vill jag säga, när jag var ung hade jag mycket mer ordning och sorterat i allt ;)) Min svärfar var alltid så imponerad av barnens rum, allt var färgsorterat! jag städade mest hela tiden och under storstädning fick tom nyckelhålen en tur med tops, galet va!! Har inte tiden idag och inte är det så viktigt heller tycker jag...dock skulle jag önska att inte var riktig så lat som jag blivit ;)) Kan se en tvätthög på badrumsgolvet nästan en vecka utan att flytta den och hoppa över damsugaren kväll efter kväll....hade aldrig gått förr!

Sen är det väl så att huset i sig är mer i ordning o reda än var det var förr så en sviss huset runt och allt är 
tipp topp ;))
Det handlar mycket om hur man organisera saker känner jag....ordning o reda i min inredning är viktigt sen kan det vara lite oreda men det går ju snabbt att plocka upp o sen är det fint!


Mina nster är o har alltid varit viktiga...inte för mycket och absolut inte en massa olika blommor o krukor i samma fönster!
 

Arrangemang lite varstans i huset dra blickarna till sig istället för till dammet ;)
 

 

Byta piff efter årstid 
 

Det lilla extra bidrar
 

Gärna krukor i par
 

Genomtänkta stilleben 
 



Ja, så tolkar jag temat Ordning o reda ;)) titta in på Fabriken får ni se hur andra tolkar det!

 
  Kram på er, hoppas ni mår bra!
Susanne

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne