söndag 3 november 2013

Ny lampskärm


Vek en lampskärm för en stund sen...råkade kasta ett getöga på min trista skärm på golvlampan och fick en ide ;))
 

Hade ju tapet kvar sen jag tapetserade fondväggen för ett tag sen och har en ide till nya gardiner så nya skärmen blev perfekt!
 

Ta en lagom stor bit tapet och vik den i plisséer som du viker servetter....


Gör hål en bit in från överkanten och dra ett band igenom....jag valde svart sidenband
 

Sen monterar du den på ett lampskelett..
 


Jag blev nöjd och jag tror det blir bra när allt är klart ;))

Gul och fin tyckte gubben och ja, skenet blev gult får hitt en annan glödlampa ;)

Ha en trevlig kväll

kram susanne

 
 

2 kommentarer:

  1. Vad smart du är, det blev ju jätte fint.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt! Ha det så bra. Kram Leena

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne