fredag 5 april 2013

Dags att planera vårbruket


Åååå vad det kliar i fingrarna nu, vill börja i trädgården ;)) April och vår trädgård är täckt av snö fortfarande, inget kul ;( Vill ju ut och börja....vi är som mest effektiva i trädgården på våren sen tappar vi rejält. Vi hade ju bestämt att bersån som vi länge velat plantera skulle vara i jorden i höstas men lusten försvann fram till oktober. Undrar om vi ska plantera den nu i vår istället ;) Sen har vi gånger kvar att göra och en större eldstad och ......
 Vi har hur många idéer och projekt att gå i krig me ;)




 Vi odlar ju i stora hemmabyggda lådor....smidigt ;)



Jag har ett par nya som tillverkades förra året men inte odlades i...tänkte ha sparris i den ena, lite nyfiken på sparris!



Sen gillar ju jag min örtagård ;) tur att jag envisades med att gräva ut den...Johan gjorde den större åt mig förra året ;) Ett har jag lärt mig när vi har så stor tomt att hellre ta i annars ser det bara fjuttigt ut!
 

 Jag är inte ensam om att gilla örtagården o då särskilt dess varma stenar ;)


Fler som längtar till trädgårdsdags?? ;)

 Fredag idag, ha en mysig kväll

kram susanne


 

2 kommentarer:

  1. Visst längtar man efter att få hålla på i trädgården!!Är så less på all snö,men man får hoppas det vänder snart!Ha en trevlig fredagkväll!

    SvaraRadera
  2. Jaaaaaa!!!!!!!!!!! Jag längtar nåt så oerhört och det gör mina sådder inne också. De vill ut och få sol och värme. Men så länge denna eviga snö ligger kvar så ser man inte så mycket av våra land inte. Mer snö på söndag sägs det. Hualigen

    Kram Teres

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne