onsdag 16 oktober 2013

Bonderöven o Ölandsvete


Om ni tittar på Bonderöven (100 procent bonde) så har ni säkert hört om Ölandsvete! Det var genom det programmet jag hörde om vetet för första gången. Sen förra året läste jag om en kvinna i Isgärde här på Öland som odlade och malde Ölandsvete. Igår var jag då där för första gången och köpte med mig en påse mjöl ;))






Ta själv, pengar i röret och du tar din påse!

Idag har jag testat att baka på mjölet....resultatet kommer senare!

 kram kram

 

1 kommentar:

  1. Vilket trevligt sätt att handla mjöl! :) Önskar att det fanns här i Finland också någonstans.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne