lördag 28 september 2013

Dagens lunch i skördetider





Det är ju skördefest denna helgen och vad passar då bättre än att äta Ölands landskapsrätt Lufsa ;)) Jag har endast lagat lufsa en gång förut och då enligt ett recept jag fått av en "äkta" ölänning ;)) Hittade inte det just nu så det fick bli Icas och den var go den me ;))

Det följer en liten mysig historia med lufsareceptet som jag har nånstans i mina gömmor....Det var så att en liten tjej på förskolan blev hämtat av sin mamma och de skulle hem och laga lufsa till middag. Jag frågade då om jag kunde få receptet då jag aldrig lagat det. Snabbt svarar flickan Då ska du fråga pappa för hans är godare ;))Fick pappans recept några dagar senare och visst var den god ;)

Hoppas ni har en härlig lördag
Kram susanne



 

 

3 kommentarer:

  1. Lufsa åt jag inte på Skördefesten men däremot Evas kroppkakor :) Jag vill passa på att tacka dig för tipset om Lamm och Lera. Vi passade på att åka ner dit. Underbart ställe. Jag har skrivit om besöket på min blogg ( http://heltenkelthemmahosmig.blogspot.se/2013/09/olands-skordefest-2013.html ). Jag lyckades inte komma där ifrån tomhänt;)
    Tack ännu en gång och jag hoppas att du får en fortsatt skön söndagskväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul att du åkte ner, då var du nära mig :) Bor ju även jag i Strandtorp!
      Ha en mysig kväll du med
      Kram susanne

      Radera
  2. Ja, jag "spanade " efter ditt hus men såg det inte;) Det var ett väldigt trevligt ställe så jag kommer åka dit igen.
    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne