torsdag 22 december 2011

Puhhh snart jul ;))



Bråda dagar råder....allt ska hinnas med, shoppa baka städa och däremellan lite jobb o möten ;))
Det är himla mysigt att ha Sofie hemma men jag har nog inte riktigt förstått att det snart är jul. Idag har vi handlat de sista julklapparna i Kalmar och bakat undan de sista kakorna...lite sent men jag skyller på fingret som sinkade mig några dagar!
Jag har bakat min mormors goda vaniljkransar idag...dem gör jag varje år vid jul och använder tom kvarnen som jag ärvt från mormor när jag bakar ut dem.




 
Sofie är vegan så hon kan inte äta alla kakor jag gör men hon bakade den mest underbara kaka här igår...tips för er som gillar choklad ;)) 



Kanelbrownie med saffransglasyr (cirka 36 st)
200°C
Chokladsmet
150 gr margarin
2 msk sirap
100 gr mörk choklad
1,25 dl sojamjölk
1 msk kakao
1,5 msk kanel
3 dl socker
3 dl vetemjöl
100 gr hela hasselnötter
Saffransglasyr
0,5 paket saffran
1 dl vispgrädde
200 gr vit choklad

Underbar god även för oss som inte är veganer ;))
Nu ska jag slå in de sista paketen sen får vi se hur mycket mer jag orkar....vad gör ni ikväll? säg inte att ni sitter vid granen o njuter ;))

kram kram
susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne