söndag 4 september 2011

Nya smakar!


Jag har väl aldrig syltat och saftat så mycket som i år....Det beror delvis på överflöden av frukt och dels att det finns så många roliga recept ;)) Kul att testa lite nya smaker när det nu finns så gott om det ;))





Ny smak för dagen är gula plommon med citron, kanel och vanilj....helt underbart gott blev det ;))

Jag höll egentligen på att städa övervåningen och skulle äntligen putsa fönstren hade jag tänkt när jag "bara" skulle hämta purjolök i landet till middagen. Jag fick då se att persikorna ramlade från trädet så det var bara att skörda....sen hann jag inte med något mer i städväg ;)) 






Det blev tre till burkar  inlagda persikor men över hälften är kvar. Såg ett recept på persikomarmelad ska testa det i morgon ;))

Tack alla gulliga ni för era kommentarer

Kramar Susanne


10 kommentarer:

  1. Heej:)
    Det va ett tag sen..hoppas allt är bra med dig:)
    Åhh va duktig du är:)

    Ha en fortsatt skön kväll
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Ser helt underbart ut med så mycket persikor! Vilken rikedom att kunna skörda och ta tillvara olika frukter på det sättet!
    Ha en fin ny vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du är allt en riktig husmor så som du saftar och syltar Susanne:)

    Dina persikor är jag lite avis på, ser jättesmarriga ut!

    ha en bra start på veckan!

    Kraam Jenny/Hemma på Kråkered

    SvaraRadera
  4. Hej
    så himla gott det ser ut:)
    ha en skön start på veckan..
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  5. Men! Vilken lycka att kunna skörda egna persikor i trädgården! Många var de också!

    Hur växer de för att de ska kunna bli så fina?

    MAssor av gott har du gjort också! Bra jobbat!

    Kram Elin och Emelie

    SvaraRadera
  6. Önskar jag var lika duktig på å safta å sylta:) Det ser verkligen gott ut!
    Kram Emma

    SvaraRadera
  7. Men har du ett eget persiko träd jag tror inte mina ögon!!!Det vill jag med ha!!!!Va duktig du är det ser hur gott ut som helst!!!
    Önskar dej en härlig måndag under persikoträdet!!! =0) Lotta

    SvaraRadera
  8. Men jisses, här blev man grön av avund! cirerar; Persikorna trillade ner från trädet...

    Är det något jag alltid önskat mig i trädgården så är det Persikoträd, kanske kanske bor jag så nu att ett sådant skulle klara vintern.

    pastseasons.blogspot.com

    SvaraRadera
  9. O shit vad härligt det ser ut.
    Visst är det härligt att testa nya recept och att det sedan smakar toppen är ännu roligare.
    Vilka söta ramar du pysslade ihop i ditt förra inlägg.
    Ha en skön vecka.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  10. Ååå så mycket smarrigt du kan göra!! Vilke skörd av persikor!! Det blev jag allt bra sugen på att plantera..har nog en vägg som skulle passa bra!!

    Ha det gott vännen!!
    Kram Sanne!!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne