lördag 19 november 2011

Årets datumljus




Av tradition sen min barndom i Danmark har vi datumljus där vi räknar ner till julafton. De första många år jag bodde här i Sverige fanns det inga ljus alls att köpa här utan min mamma skickade hit annars köpte jag i Danmark om vi var där så det passade. Så småningom började affärerna sälja här också, nu är det bara så att jag är lite petig med mitt ljus ;)) Förra året hade jag jättesvårt att hitta ett jag gillade. Årets hittade jag på Mathilde i Stockholm när jag var där förra veckan. Enkelt och väldigt dyrt var det men inom ramen för hur jag vill de ska se ut...inte det finaste jag haft men....

Nu tvmys i soffan, imorgon fortsätter adventspiffandet ;))
Kram på er, ha en bra kväll

Susanne

3 kommentarer:

  1. Ser att du börjat julpiffa .
    Datumljus har jag alltid haft sen barnen var små . Det är kul med nedräkningen .
    Vilken vacker ljusslinga du köpt på indiska.
    Ha en fin helg!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Snart är det advent - yippie! Så mysigt med nedräkningsljus, det hade vi när jag var liten på 80-talet och det var så speciellt att få tända ljuset en liten stund varje morgon och få se ljuset sjunka närmre julafton. Men på den tiden var de ju inte särskilt vackra. ;) Kanske något som jag nu ska föra vidare till mina barn?

    Kram kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne