söndag 29 januari 2012

Mor och son i köket!

Rasmus och jag jobbade tillsammans igår med att fixa en tre rätters middag :)Förrätten föll på mig, efterrätten på Rasmus och huvudrätten gjorde vi tillsammans. 
 
Smördegshjärtan till förrätten



Denna förrätt hittade jag på Kryddburken....det blir absolut inte sista gången vi gör den för mums så god den var. En röra på gravad lax i hembakade smördegshjärtan....Kryddburken hade bakat stjärnor men jag hittade ingen större stjärnform ;) Receptet hittar ni här!


Huvudrätten var helstekta kycklingar med en fyllning av citron, timjan,persilja och champinjoner! 

 
Glaserade rotsaker, kokt potatis och en underbar sås därtill....alla åt så de nästan sprack ;))


 Till efterrätt hade Rasmus bakat en rik chokladtårta med olika chokladfyllningar mellan och på tårtan....sen garnerade han den med största precision.



Det bästa av allt är att det finns rester kvar tills idag ;)) Det passar ju bra för jag har några timmars jobb att utföra...va gör ni idag?

Va ni än gör hoppas jag att dagen blir bra

kram susanne


1 kommentar:

  1. Oj, så gott allt såg ut :P Jag blir riktigt läskad.
    Kul att ni gjorde det tillsammans.
    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne