torsdag 26 januari 2012

Vår mästerkock fyller 19 ;)

Tänk att tiden går så fort, idag fyller vår yngsta nitton år! Det är inte klokt men sant ;)) Rasmus gillar ju att laga mat och har sen jul då han fick en fransk kokbok sagt att han ville göra Beuf borgingion till sin födelsedag. Inga problem för mig så han har planerat och skrivit listor de senaste dagarna och idag har han stått i köket hela eftermiddagen och kokat efter alla konstens regler.




När jag kom hem ikväll möttes jag av den underbaraste doften från köket....fyra timmar fick grytan stå i ugnen och smaken var helt otrolig, den godaste grytan jag ätit ;)) Jag har aldrig gjort en köttgryta i ugnen men det ska jag absolut testa. Jag brukar inte ta mig den tiden att laga mat över så lång tid utan det ska gå lite fortare ;) Där är skillnaden på Rasmus o jag, han är så noga med varje lilla detalj medan jag slänger ihop det ;)

Ytterligare kokböcker fick han i presenter så det blir nog snart fler middagar!

Snart helg

kram på er
susanne

1 kommentar:

  1. Hei Susanne:) Grattis med Rasmus!...og så gøy at han loker å lage god mat...hyggelig for deg og resten av familien:)
    Kos dere:))

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne