söndag 18 mars 2012

Kanelsnegle





Till söndagsfikat idag blev det danska kanelsnegle ;)) Helt enkelt en vanlig kanelbulldeg....jag kavlar sen hela degen till en jättestor rektangel och brer på smör/socker/kanel blandningen. Rullar sen och skär 3 centimeter breda bitar och lägger dem på bakplåtspapper utan bullformar! Ju fler gånger du rullar din deg ju fler snurr blir det på snigeln ;)) Rasmus tyckte jag skulle gör dem lika stora som i Haga ;)) Då hade det nog endast blivit två stycken! Pensla med ägg och skjuts in i ugnen, när de svalnat på med glasyr...
..goda vill jag lova!!

Vad gör ni annars idag?...jag gör allt o inget, ni vet ;))

Kram kram

Susanne

 

2 kommentarer:

  1. Hej
    så gott det ser ut....
    ha en härlig söndagskväll och tack för din hälsning
    kram sandra

    SvaraRadera
  2. Åååå vad jag blir sugen på fika! Dina bilder är verkligen kanon, rena reklambilderna! Kram på dig så syns vi på tisdag!
    Stina Sjöbäck

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne