torsdag 3 maj 2012

Jag älskar taklök.....

Är barnsligt förtjust i taklök....de är så dekorativa som de är i landen och sen går det att använda dem på massor olika sätt ;)) Både inne och ute! Gjorde denna igår då den jag hade råkade hamna på komposten i höstas! 





Taklöken trivs i ett av våra land så de har vuxit rejält...det är bra för då har jag och ta av ;)) Jag brukar ta in rätt många på hösten innan snön kommer, går jättebra att använda i dekorationer vid jul!

Åååå vad detta ger energi, skulle vilja piffa i trädgården hela dagarna, man skulle egentligen ta en veckas semester så här i maj ;)) 

Kram på er
Susanne
 

 

7 kommentarer:

  1. Såå snyggt Susanne!! Kul att du visste,att även jag tokgillar taklök..så enkla att sköta och mkt fint att skapa av!!

    Kram kram Sanne

    SvaraRadera
  2. Jag med!!
    Gröna fina, lättskötta! ;) Men av nån knasig anledning så blommar dom alltid för mig med långa snablar med vita blommor...?
    Visst var de nån likande kruk-installation på hasselbacken, gillar planteringen i nivåer, ska nog härma lite tror jag! Finfint! :) Vilken plantskola handlar du på?
    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, vi har en stor sån på Hasselbacken...har ju tur att ha ett jobb där jag kan få utlopp för mina idéer ibland ;))
      Jag handlar på de flesta plantskolor som finns på Öland o Kalmar, dock inte på norra Öland, inte varit där än ;)

      Radera
    2. Jamen den var ju rolig:) Jag tar och "lånar" din ide. Du har en trevlig blogg som jag kommer att besöka fler gånger!
      / Sylvia

      Radera
  3. Hej Vännen!
    Vad fint, du är allt påhittig du:)

    Ja, visst hade det varit härligt med en veckas semester i maj!


    Ha en skön helg,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  4. Vad smart med en taklökspyramid! Fick taklök av min far som blivit över när han gjorde om i ett blomland. Planterade dem i den lilla stenmuren bakom blomlandet vid skogen. Växer de bra kan jag stjäla din idé och göra en egen lökpyramid.

    SvaraRadera
  5. Hej. Jag har nu gjort min variant på taklökstårta. Har lagt ut bilder på min blogg http://heltenkelthemmahosmig.blogspot.se/. Jag länkade till din sida. Ser fram emot att "surfa" runt på din blogg. Tack för tipset!!
    / Sylvia

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne