lördag 5 maj 2012

Sådd..

Det blev en heldag i trädgården trots allt idag...de hotade ju med dåligt väder så jag hade inga höga förhoppningar men som tur är bidde det fint ;))) Blåsigt men soligt och rätt varmt när man jobbar! Jag fortsatte med min sådd och planterade en del buskar...det börjar arta sig!



Tycker det är kul att så och sätta lökar i olika mönster...Jag delade upp lådan i 8 tårtbitar och i varje bit sådde jag en sort...jag sådde även lite olika, diagonalt, lodrät och vågrätt blir fint när det börjar växa ;)
 


Köpte små hållare till fröpåsen på Mittbrodts igår, det går även att sätta ett litet kort i...
 

Sparrispotatis blev det för hela slanten i år...underbart goda!
 

Lökar sätter jag på olika sätt...rödlöken i en spiral....vanlig gul i länga rader schalottenlök i en cirkel...

Vi avslutade dagen med att grilla korv, gott!

Nu blir det tvkväll

kram kram 
Susanne

 

1 kommentar:

  1. Låter som en helt underbar dag. Här har det regnat heeeeela dan men det ska tydligen vända imorgon och det hoppas jag på så mina sista frön kommer i jorden. Förra året planerade jag att så i olika mönster som jag gjorde förr ett år MEN det slutar med att de hastas ner. I år gör jag ett nytt försök och får se om det blir av. Är så fint med mönster, speciellt olika sorters sallad


    Kram Teres

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne