tisdag 8 maj 2012

Som alltid!

I min barndoms trädgård fanns det ett hängande Japanskt körsbärsträd som alltid blommade när min pappa och jag fyllde år ;)) Kommer så väl ihåg detta vackra träd och köpte två vanliga Japanska körsbärsträd till vår trädgård här för en del år sen och de har blommat jättevackert varje år sen dess!





I år är det tyvärr inte riktigt så...det ena trädet blommar lite medan det andra ser helt dött ut ;(( googlade och läste att de kan stå över något år annars var det väl för kallt i vinter, de är ju känsliga för kyla!


Sara föddes på min pappas femtioårsdag ;)) hon och jag har alltid haft bigarråträdet som vårt riktmärke till när vi fyller år!

Nu händer det massor i trädgården varje dag...kul!!

Ha det gott 
kram Susanne

 

 

2 kommentarer:

  1. Trevligt!
    dess verkligen touch av mitt hjärta, stor bild, det var ägare till huset.
    Inredning

    SvaraRadera
  2. Hej Susanne!
    Åh vilket vackert bigarråträd ni har!!

    Körsbärsträd är fina, synd att de blommar så kort tid, vi har ett utanför entréen till mitt jobb som är utblommat redan.

    Ha en bra dag!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne