lördag 4 december 2010

Jul på slottet!

Vilken härlig solig förmiddag det har varit idag, massor av snö och kallt men så soligt. Jag har varit genomförkylt hela veckan och inte är det bättre idag men jag får ta det lite i min egen takt. Har trots förkylningen jobbat fullt och inte haft överskott till något när jag väl kommit hem på kvällarna ;( 





Pether och jag tog en tur till Borgholm på förmiddagen. Det är julmarknad på Borgholms slott och det kan man ju inte missa. Lagom med folk när vi var där så man får utrymma att titta ordentligt på allt som bjuds. Vi köpte härligt gott bröd och marsipan, Pether hittade en ullmössa som han ville ha i julklapp ;)Ska ni till slottet missa då inte Lina Carlssons fina lampor som hon gör i garn. De är otroliga vackra och finns i massor av färger. 




 Man känner historiens vingslag när man går in på borggården.




 Jag blev väldigt förtjust i denna stora taklampan, ska fundera lite!


Vilken miljö att ha julmarknad i och ställa ut sina produkter.



 Förra året var Lina så snäll och gav vi fröknar var sin "boll" i julklapp. Jag blev inspirerad av henne och la i en ljusslinga i min. Tycker ni det är snyggt? bege er då till slottet och köp en egen =)

Ha en skön lördagskväll
kram/Susanne



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne