onsdag 9 februari 2011

Handmade

Jag gillar ju att pyssla och dona här hemma på många sätt. Ett av sätten är att måla och klä om saker och möbler ;)Pether är inte så förtjust i att måla om möbler, han tycker inte det blir bra. Som tur är är han inte så observant alla gånger så det går att måla utan att han upptäcker det förrän det är för sent ;)

I sovrummet har jag en gammal stol som jag målat med svart lackfärg och klätt med tyg.





 När vi rev väggen i finrummet ville jag ha nån typ av vikvägg eller avskiljare men hittade ingen jag tyckte om så jag gjorde en egen. Hittade gavlar till lagerhyllor på Ikea för 5 kr stycket. Dem skruvade jag ihop med små metallplattor och gångjärn sen laserade jag den svart och klädde med tyg...rätt nöjd är jag!
 




Denna gamla äppletsoffa har jag också målat i svart och en släkting har klätt om den ;)


Jag börjar längta efter mina tjejer som bor Göteborg, måste snart åka till dem!!!

Kram alla ni som tittar in till mig

Susanne


2 kommentarer:

  1. Det är fint att måla om möbler, då kan dom få en central del i huset istället för att bli bortglömda och grå.
    Jag såg en liknande vägg som du gjort på en second hand-affär igår, men dom hade klätt med ett tyg med böcker på! Det tycker jag var jättesnyggt.

    SvaraRadera
  2. Hej
    Visst är det kul att fixa och trixa...
    Så fint det blev med väggen och soffan..
    ha det så gott
    kram
    sandra

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne