onsdag 12 oktober 2011

En påse nötter!!





Jag har en sån himla tur att ha en familj på jobbet med två stora valnötsträd och ännu större tur att jag brukar få en påse av dem ;))) Igår fick jag en sådan stor påse med nötter!!! Så nu har jag tvättat ock lagt på tork, var tvungen att smaka lite...jättegott med färska nötter. Vilken skatt det är nu har jag både till julens pyssel och gottebord. 

Tackar familjen Larsson!! 

En av mina högsta önskan är just ett valnötsträd...måste verkligen plantera ett för det tar ju tid innan det blir några nötter och snart har familjens barn slutat hos oss ;))

Har ni några såna önskan??

kram susanne


2 kommentarer:

  1. Har aldrig haft en tanke på valnötsträd faktiskt men det vore inte alls tokigt med tanke på hur dyra de nötterna är att köpa på affären - en riktig guldgruva att såna vänner ;)

    Kram F

    SvaraRadera
  2. Oj vad jag längtar efter julen när jag ser dina fina bilder! Fin blogg!
    Ha en bra dag! /Michaela

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne