söndag 16 oktober 2011

Tofsar!!

Tofsarna har verkligen fått en renässans tack vara Maria Montazami....ni som var med på åttio-nittiotalet vet att redan då har det jättepopulärt med både tofsar och rosetter ;)) rosetter med ståltråd i så det gick att böja precis som man ville....dessa rosetter hade jag överallt på den tiden, på lampor, blommor och var det passade med en liten piffig rosett ;))Hade även jättestora rosetter på gardinerna....ja, ni som var med då kommer säkert ihåg!!

Köpte faktiskt ett par tofsar på Ullared när jag var där, en ena hamnade på dörren till garderoben i sovrummet.







 Jag har städat sovrummet idag, putsat fönster och skrubbat överallt....himla praktiskt med svart i sovrummet, syns när det är dammigt ;))

Nu ska jag försöka fixa lite middag med....tycker det är ett jobbigt avbrott när jag städar!!

Vad gör ni denna vackra höstsöndag (man borde vara ute)

Kram Susanne


2 kommentarer:

  1. Jättefint sovrum! Gillar allt kombinerat med svart, vitt och silver. Tofsen var ju jättefin :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Läste just en trend spaning att tofsarna kommer tillbaka... Minns allt rosetterna på 90-talet, som man hade överallt. Gillar fortfarande rosetter, men kanske inte så många och hellre i en fin spets. Ha en mysig söndags kväll!
    Kram Pia

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne