måndag 28 mars 2011

Sovande påskliljor!

När jag handlade på Netto idag hittade jag sovande påskliljor, två buntar för 12 kronor ;)) Dessa påskliljor ligger i en låda utan vatten och "sover" de är inte utslagna alls men när du tar hem dem och klipper av en bit och sätter dem i vatten "vaknar" de direkt. Stod ett äldre par och dividerade och undrade om de verkligen skulle slå ut, jag kunde försäkra dem om att det var fallet. De tål till och med att skickas i paket från Danmark till Sverige utan att vissna. Min mamma skickade mig en bunt för 10 år sen när det var nytt med sovande Påskliljor i Danmark. lite förvånad var jag när jag öppnade påskpaketet med påskägg åt barnen och en bukett blommor år mig men det fungerade och de blommade ;))






 Testa får ni se!!
Ha en skön kväll
kram Susanne

 

3 kommentarer:

  1. Fina bilder:)

    Må så gott
    Kraam Susanne

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset ! Det var verkligt billigt ..
    Skall försöka få tag i påskliljor...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Hej... jag har oxå funderat lite på detta, hur dom klarar sig sååå länge utan vatten, så jag googlade å hitta din sida... fint du har hemma :) Har nu köpt en massa och ska testa, å se hur länge de klarar sig stående utan vatten... kanske man kan njuta av dom längre, för dom jag köpte var redan halvt utslagna :) Kul att få veta detta :)
    Glad Påsk / Sara

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne