söndag 8 maj 2011

Allt blir inte som man tänkt

Gokväll på alla kära bloggläsare....nu hade jag tänkt visa er ett inlägg med det jag köpte på Ikea igår men så blev det inte. Efter middagen skulle vi iväg en runda och råkade titta bakåt på vägen....värsta rökridån från bilen...argh!!! Vi kan inget om bilar men Pether och Johan hade precis fyllt på olja och vatten...hem igen och först ringde jag Sara som tog körkort rätt nyligen. Vatten i oljan trodde hon....VA gör vi!!! Ringde min goa kollega hennes man är maskinist men främst ringde jag för att jag vet att han kan bilar....Vi kommer sa han...Tänk att folk är sååå snälla, han har legat på rygg i leran under vår bil hela söndagkvällen...tömt ut oljan och fyllt på ny! Det var inte vatten i men på tok för mycket olja, så nu vet vi det och hur det ska vara. Tack snälla Anders och Sofi för hjälpen ;)) Vi körde en runda sen för att få bort all rök....avgaserna sitter fortfarande i näsan. Oj vilket lång inlägg det blev och ingen inredning heller.

Fortsatte piffningen av verandan idag och första middagen blev avnjutit därute ;))






Pethers gåstenar.....han plockar med sig en sten varje gång han är ute och går ;)

Tack för alla goa kommentarer och hoppas ni får en bra vecka
kram Susanne




3 kommentarer:

  1. Det vara bara roligt att vi kunde hjälpa till, det är ju det man har sina vänner till. Hoppas nu att bilen funkar som den ska så syns vi imorron:)) Kram Sofi

    SvaraRadera
  2. Hej
    Fy vad tråkigt med bilen.
    Men du har fixat härligt fint på altanen...
    ha en skön måndag
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  3. Vad frustrerande att bilen strejkade, men skönt att ni har så goda vänner.

    Er altan är verkligen vacker med all snickarglädje och ditt piffande :)

    Kram på dig!
    Maria

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne