söndag 22 maj 2011

Söndagsbilden: Liljekonvalj






Det är nog snart gått 15 år sen jag planterade liljekonvaljer under bigarråträdet.....först nu blommar de med nån ära ;))

Liljekonvaljer har varit en favoritblomma till mig sen jag liten......kommer ihåg en incident från jag var 6 år. Ser det framför mig....min nyfödda lillasyster och liljekonvaljerna som blommar under köksfönstret ;))

Nu ska jag fortsätta i trädgården, vad gör ni idag?

kram Susanne

Titta in på Fabriken för fler söndagsbilder ;))


 

2 kommentarer:

  1. Hej vännen! Förstår att du älskar liljekonvaljer, vilket fint minne!
    Själv tänker jag tillbaka på skolavslutningarna när man var liten...liljekonvaljen på skolbänken var "obligatorisk" - inget sommarlov utan liljekonvaljer. =)
    Ha en fin söndag.

    Kram Emma

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt att de äntligen blommar;) men den som väntar på nåt gott...!

    Ha en härlig söndag i trädgåden, kram Therese

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne