fredag 14 januari 2011

Fredagsmys?

Frågan är om det blir något fredagsmys här i Strandtorp ikväll. Började dagen tidigt på jobbet idag sen fortsatte jag till Kalmar och nu är middagen avklarat och köket fixat. Under hela tiden har huvudet värkt, magen varit i gungning och saliven varit för mycket av.....oroväckande tecken på maginfluensa.....enda trösten är att den brukar slå till blixtsnabbt och inte smygande som här. Får hoppas på att detta är min magsjuka, blir inte värre ;) Nog om det!

Vi (jag) har letat länge efter en buffé eller skänk till vardagsmatsalen. När vi ändå var i Kalmar drog jag med maken till EM för att titta. Hittade en som vi båda (faktisk) blev förtjusta i ;) Jag är dock lite tveksam till om den är för liten, ska mäta  och titta runt lite till innan jag bestämmer mig. På EM hittade jag dock de underbaraste söta skålarna som fick följa med hem idag. De är i keramik med vågig kant och jag tycker de passar ihop med de formar jag fick vid jul från Gerbera ;)Den gröna färgen blev inte riktig rätt på bilderna.













Var en tur runt blomsteraffären också och hittade en söt liten vas som jag hängde i köket med lite vårfärg i ;)


Nu ska jag lägga mig under täcket en stund
Ha en bra kväll
Kram/Susanne


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne