onsdag 5 januari 2011

Trettondagsafton

Är pysselsugen nu igen men känner samtidigt att jag vill ha kvar julen. Ett litet vårlikt inslag blev det dock till idag, var en tur i blomsteraffären på väg hem från jobbet. De hade de ljuvligaste rosa ranunkler som jag inte kunde motstå. Köpte även en pressglasskål på fot som jag planterade den i. På jobbet idag väntade det en julklapp till mig från en av våra familjer. En jättesöt ljuslykta som precis passade  in i arrangemanget, tack söta ni!

Våran lille Preben kom haltande hem igår kväll och är inte alls pigg idag, han ligger under Johans säng ;( Det verkar som han har fått stryk av en annan katt, jag känner rivmärken på hans kropp ;(( Hoppas det går över om han får vila ett par dagar!









Nu ska jag göra en god trettondagsafton middag åt oss

Ha en mysig kväll
Susanne

Ps Johan tyckte det var kul att ni tyckte han gjort ett bra jobb med headern ;)


2 kommentarer:

  1. Stackars Preben... Det är inte roligt när dom kommer hem efter ett slagsmål... Minns i sommras när Alfred gjorde desamma, han tog god tid på sig att vila upp sig i Jolines säng utan att förflytta sig en millimeter på ett par dar... Och gjorde oss oroliga till max, men sen på dag tre piggnade han till och blev sitt vanliga jag. Det är tur dom lever som dom gör. Har tid att vila när kroppen behöver och säger ifrån. Utan en massa måste med städ och matlagning, räkningar o skjutsa barn hit o dit! Du ska se han snart e bättre, krya-på-sig-hälsning till Preben från broder Alfred! <3

    SvaraRadera
  2. Preben hälsar och tackar broder Alfred från sjuksängen! Det är jobbigast med att ha djur, när de kommer hem och inte är bra ;( Lite grädde har han slickat i sig men annars ligger han. Lite svullen och riven på benen och kroppen, usch! Det bästa med katter är precis som du skriver att oftast piggnar de till efter ett par dagars vila och det är ju tur. Kram!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne