tisdag 18 januari 2011

Tisdagstema Mattor

Mitt första tema på Fabriken, kul men mattor var kanske inte så roligt. Funderade länge, har mattor lite överallt men inga speciella. Är i och för sig väldigt nöjd med de jag har men jag tänker inte visa dom. Tänker visa på två ställen där jag har använt matta och är väldigt nöjd med det ;)

När vi renoverade sovrummet förra året rev vi de platsbyggda garderoberna och satte in ett skåp istället. Golvet var vi rätt nöjda med och tänkte ha kvar men det fattades golv där garderoben varit. Jag funderade länge men kom på att lägga en matta under skåpet så som de gjorde förr. Supernöjd blev jag och gubben som slapp lägga nytt golv ;)) 



Mattan är en trasmatta inköpt på Rusta

Mitt andra bidrag där jag känner att jag borde tänkt lite längre innan jag beslutade mig är den svarta mattan i trappen. Jag hade länge bearbetat Pether innan han gick med på att måla trappan svart och det har vi inte ångrat (läs jag). Däremot ville jag ha svart matta i och det blev så meeen all smuts syns ju med en gång. Det borde jag förstått och tanken slog mig men viljan att ha svart vann ;)) Andra nackdelen är våra tre svarta katter, de älskar att ligga i trappen och vi ser dem inte. Flera medlemmar i familjen har ramlat ner pga detta ;( så, tänk er för innan ni lägger in svart matta ......fast jag tycker fortfarande det är snyggt!!



 
Här ligger Lemmy innan vi målade trappen....håll med om att den är snyggare svart!!
 
Kram på er
Susanne
 Gå in på Fabriken och se fler mattor!
 

1 kommentar:

  1. Vad fiffigt du använt mattan under skåpet. Kom att tänka på då vi flyttat några stora hyllor el skåp så har vi satt matta under och dragit iväg....
    Svarta trappan är vacker!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne