måndag 29 augusti 2011

En burk kärlek



Jag har för första gången i mitt liv lagt in persikor i sockerlag ;)) Måste ändå vara en lyx att ha egna persikor i trädgården och så många att man till och med kan lägga in. Ska bli så gott till vinterns efterrätter ;))




 Detta helt makalösa träd måste ändå vara givet till mig med kärlek så mycket frukt som det bär....över hundra fruktar det ni!!








Ja ni, vårt hem ihop med över 300 andra gick inte vidare i tävlingen trots de höga poäng och många röster ni gett ;(( Kan trösta mig med att vi låg bland de tio bästa men så såg tydligen inte juryn på det ;))Det var endast ett par av de som låg i toppen som gick vidare så vad alla skulle rösta om kan man ju undra...ni ska ha tack i alla fall ;)))

kram susanne









7 kommentarer:

  1. Hej vännen!

    Ja, lyx är rätta ordet! Så gott, smakar ännu godare när de vuxit i egna trädgården. =)

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Vad spännande med persikor i sockerlag, har jag aldrig smakat. Det är verkligen lyx att ha persikor i sin trädgårde, jag skulle gärna vilja ha det.

    Nej, jag har inte klippt kronan på mitt olivträd, de växer så jämt och fint ändå. Men det ena har stuckit iväg lite konstigt. Kanske får frisera det nästa sommar.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  3. Så flink du er Susanne :)
    Dette blir godt å ta frem i vinter !
    Eplekaken din såg super god ut :)

    Klem Bente

    SvaraRadera
  4. Alltid kul och deltaga i en tävling och hoppas på turen.
    Hoppas du hade spänning i det?
    Lyx med egenodlade persikor och att sylta i sockerlag. HÄRLIGT!

    vinsten har inte kommit än på posten, hoppas den damper ner snart.

    Kramis

    SvaraRadera
  5. Vattnas i munnen.... Vilken lycka att kunna skörda! Kram.

    SvaraRadera
  6. Så fina persikor, har också tänkt att sätta ett träd. Har du det i växthuset eller i trädgården?
    kram ullamaria

    SvaraRadera
  7. Hej Susanne!
    Mmm, vad gott det ser ut!! Underbart att kunna odla sina egna persikor!

    Vad synd att ni inte kom till final i tävlingen, höll ju på ert hem:) Det var bara en bloggtjej som jag vet som gick vidare, Pia/Skogslyckan. Kul att ni kom bland de 10 högsta i alla fall!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne