måndag 8 augusti 2011

Morgonens skörd






Finns det något härligare än att gå en liten runda i trädgården och skörda ;)) Här ser ni resultatet av min sväng in i växthuset nu på morgonen. Fanns ett par färdiga gurkor också men de får sitta nån dag till, vi har fortfarande inne. Plommontomaterna sitter så löst på plantan så de ramlar av sig själva. Vissa av dem få ligga till sig innan de är riktigt röda ;) De stora längst bak är svarta bifftomater....något så gudomligt goda skurna i papperstunna skivor, de smälter i munnen!

Kan ni tänka er! Pether fick för sig att jag skulle börja jobba idag och började härja med mig tidigt att jag skulle upp ;)) Så tur är har jag en vecka kvar, har ju inte hunnit hälften av allt jag tänkt ;))

Just nu målar jag svart i trädgården ;))

Kram på er
Susanne

PSSSS glöm inte att tävla!!



4 kommentarer:

  1. Hej Susanne !
    Vilken härlig skörd,vacker ochså !!!
    Ja ,nu är vi inne på den sista veckan,känns inget bra,kunde nog vara ledig ett tag till.
    Jag håller på att laga upp lite mat att stoppa i frysen,är bra att ha då vardagen kommer.
    Har just varit i kontakt med Sara,hon mår inget vidare idag. Stackaren,hon har feber och förkyld .
    Här uppe i norr har det regnat sedan i fredags,bra innejobbar väder. Vi behöver regn,har inte fått en droppe i sommar.
    Ha en bra sista semester vecka !
    Kram Anette.

    SvaraRadera
  2. Åhhh solvarma tomater- mums. Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Vilka tomater, ser jättegoda ut. Här finns bara gröna än så länge! Väntar och längtar!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg :)
    Det varmet <3
    Ble med på trekningen jeg !

    Klem

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne