måndag 8 augusti 2011

Målar svart igen!



Idag var den svarta färgen framme igen, det var bänken vid örtagården som fick ny färg ;)) Jag blev supernöjd, är mer och mer inne på svart i trädgården. Det är annars en färg som endast förekommit inomhus i alla år. Har aldrig tänkt svart i trädgården fast det blir fint till växterna ;))




Vi har fullt av tegelpannor under huset, Sara målade en och skrev *Trädgårds dröm* på den....tänkte ha den vid växthuset men den blev fin här också ;))

(För ni som tycker jag härmar Emma har jag beställt en av hennes underbara pannor också ;)) )

Vi har hållit på att röja längst upp på vår tomt. Det gränsar till granntomten som är obebyggd och därför full av kirskål. Vi kämpar på bra och när vi är klara får vi ytterligare tre meter upp bakom vår odlingsdel av trädgården som vi kan jobba med ;)) 


Kram på er alla nya som gamla läsare

Susanne

8 kommentarer:

  1. Riktigt snyggt med svart bänk! Ser fint ut i trädgården mot blommorna.

    Så mycket goda tomater du har skördat! Och vilka läckra blåbärspajer du bakat! Skulle gärna ha smakat... ;-)

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Det blir ju riktigt snyggt! Nu blev jag oxå sugen på lite svart, har ju nästan bara vitt i trädgården;)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. Hihi, vi är ena riktiga "svartbloggare" du och jag i dag! ;)
    Jättefin tegelpanna Sara har gjort och här i Blogglandia härmar vi inte varandra... vi inspireras av varandra och det är fullt tillåtet! =) Jag har också beställt en panna från duktiga Emma, antar att din också var med på bild i bloggen i dag? =)

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Så snyggt det blev med den svarta bänken och så fin tegelpannan blev med texten!
    Hälsningar
    Margot

    SvaraRadera
  5. Hei hei
    Det var en spennende blogg du har ,veldig inspirerende !
    Fant deg inn hos MAMSENS HUS :)

    SOMMER HILSEN

    SvaraRadera
  6. Hallojsan goaste Susanne!!

    Jag håller med dig..svart är så nsyggt mot växter och jag kan tänka mig att om man väl börjar måla ..så blir det fler saker som blir svarta! Snyggt också med Ringblommorna där på bilden!!

    Ha det gott! Kram Sanne

    SvaraRadera
  7. Halloj!

    Kikar in som hastigast från jobbet(innan nån annan hunnit hit, hihi!).

    Nä, jag vann inte budet på Tradera men jag hade det ledande budet länge! =) Har lärt mig att stanna vid mitt bud, annars blir det lätt dyrt, hihi! Min panna är den med Winnerbäck-citatet "Den vacraste stunden...", ääääääälskar Winnerbäck! ♥

    Ha en fin dag, vännen!

    Kram kram ♥

    SvaraRadera
  8. De ä bare ja igen! ;)

    Glömde ju att du frågade om fjärilsbilderna! Jag har köpt dem från Bloominghome.se men har även sett dem i andra nätbutiker. Det finns också andra motiv, bl a en jättefin trollslända som jag är lite sugen på... =)

    Sök på artprints Hagendornhagen. Tror att det är två danska (norska?) fotografer, bilderna är fotografier.

    Kram kram ♥

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne