torsdag 4 augusti 2011

Vi njuter livet!


 Sitter i skuggan och filosoferar gubben och jag med var sin bit av Saras morotskaka ;)))) Livet ni!!!




 Persikorna växer och frodas de med.....det blir massor i år, hoppas de inte får kryp på sig som förra året. Vi fick många förra året också men en del var förstörda av nån skalbagge ;(

Har varit i ladan en del idag och grejat men det är ett större projekt än jag anat....rätt risigt därute ;( Sen har jag påbörjat rensning vidare upp på vår tomt....har en Ernst idé där med ;))

Mycket idéer ni men veckorna går tyvärr för fort....snart dags att börja jobba igen.

Vi hörs, var rädda om er
Susanne

7 kommentarer:

  1. Livet är härligt ! Gott med morotskaka . Det var längesen jag bakade.

    Spännande med Ernst projekt.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Glömde säga ......vad gott med EGNA persikor.

    Kram igen!!

    SvaraRadera
  3. Wow, vad härligt med ett persikoträd på gården. Undrar om de överlever även hos oss (zon 5)?

    Gott med morotskaka, ska nog bli här hemma någon dag med. Men just nu har jag så mkt nytt jag vill baka

    Kram Teres

    SvaraRadera
  4. Låter härligt!!

    Tycker det är så coolt att ni odlar persikor, det trodde jag inte funkade här på våra breddgrader:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  5. Häftig att odla persikor och att det funkar hos oss.
    Morotskaka är inte dumt, skall komma ihåg att göra sådan när det finns morötterna.
    Ha det gott
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Hej Susanne, så roligt att du kikade in hos mig!
    Wow, så fantastiskt med egna persikor, de hade passat fint i min Rumtopf ;)
    http://qvintessentials.blogspot.com/2011/07/rumtopf.html

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  7. NÄÄÄÄÄ! Har du persikoträd! Jag har varit och pillat på det i tre år nu men inte vågat eftersom jag har hört att krussjukan drabbar dem. Vilken sort är det du har så kanske man äntligen skulle våga sig på det. Jag blir också följare i ett nafs! ;0)

    Kraaaam/ Anna

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne