lördag 27 augusti 2011

Ny favorit på burk....




Timjan är en krydda som vuxit i mina ögon....var inte så förtjust in den förut men nu använder jag den i många olika rätter ;)) En tårtbit i mitt örtland är olika timjansorter som doftar helt underbart. Jag har torkat flera knippen så nu behöver jag inte leta i kryddhyllan på affären i vinter ;))


 Absoluta favoriten är rostade grönsaker med timjan och inte är det fy skam när allt är egenodlat som i kväll....Purjolök, broccoli, squash och tomater med massor timjan ;))


 Kram kram till er

Susanne


2 kommentarer:

  1. Hej Susanne!
    Ser jättesmarrigt ut!!

    Åskväder ja, det hade vi här i förmiddags, usch vilka blixtar o knallar det kom..

    Hur har det gått i charmigaste hemmet tävlingen, har du hört något??

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med allt egenodlat. Kryddväxter är jag dålig på att odla . Måste fundera till nästa år.

    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne