måndag 15 augusti 2011

Snart mogna!





Snart är persikorna mogna och de finns i massor....mellan 150-200 skulle jag tror, helt otroligt ;))
Frågan är bara vad jag ska göra med alla, de lär säkert mogna samtidigt och så många går väl inte stoppa i sig ;))De får bli lite goda marmelader och pajer kanske.
Trädet fick jag som bekant i present av en barngrupp för tre år sen eller är det fyra, tiden går så fort och trädet bara växer ;)) och det är ju jättekul! Jag har ett land till på samma södersida där jag funderar på att plantera något liknande. Kivi eller fikon kanske ;))

Snart drar jag vinnaren av min lilla utlottning för semestern är slut för denna gången. Jobbade första dagen idag med planering, mycket att tänka på ;))

kram susanne


3 kommentarer:

  1. Men nej kära du absolut inte! Du har inte vägarna in till Kalmar imorn? Tänkte in å handla lite. Ville du ha brickan också?
    Hör av dig om du kan eller om du hellre vill att jag skickar den så mailar jag betinfo. till dig, frakten brukar hamna på 75kr.

    Hoppas du haft det härligt i Göteborg:)

    Ha det bäst vännen!
    Kram Emma

    SvaraRadera
  2. Hej Susanne!
    Hoppas du hade en trevlig Göteborgsresa!

    Mmm, vad gott med egna persikor, lyllos dig! (och vad många det blir, du får väl ställa dig på torget o sälja,hihi;))!

    Håller tummarna i din dragning!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. Vilken fin blogg Susanne! Och vad härligt med egna persikor. Ett persikoträd står på min önskelista och har stått i plantskolan och hållt i ett flera gånger men har inte valt ut den ultimata platsen för det ännu på vår sluttning. Persika, fikon och minikiwi är mina drömmar till nästa år. Får väl se om en, två eller tre drömmar slår in.

    Cecilia på Sluttningsliv

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne