onsdag 10 augusti 2011

Mera "medicin" ;)



Gokväll på alla er goa läsare, trevligt att så många vill vara med i tävlingen här hos mig ;)) Men ni är fortfarande många som inte gått med så gör det nu, HÄR! ni har ett par dagar till på er. Lika lång tid som det är kvar av min semester!

 Är ju lite lätt deppig idag så jag passade på att baka den goa lantpajen som jag gav er recept på i söndags. Denna gången som den är i receptet i boken, med äpplen!

Äpplen, socker, kanel och aprikossylt i klickar....



Till den blev det idag en god Dansk rårörd vaniljkräm....Vispa äggulor med vaniljsocker och florsocker till en tjock toddy. Sen vispar du grädde i en annan bunke....bland försiktigt ihop dessa två....Jättegott är det!!!

Vi har bestämt en sak här i kväll...kanske kan pigga upp ;)) mer om det!

Kramar Susanne 

 

3 kommentarer:

  1. Hej Susanne!
    Ser jättesmarrigt ut! Hoppas du mår bättre imorgon:) Ser fram emot att få höra vad det är ni bestämt!

    Sköt om dig!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  2. Den där pajen skulle jag gärna ha smakat också!

    Vad har ni bestämt? Blir det hönshus...?

    Här börjar också semestern att närma sig sitt slut. Känns lite panikartat, för vi har ju inte hunnit det som jag hade tänkt mig... Skulle behöva en månad till... ;-)

    Sensommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Mums! Det receptet sparar jag gärna! Kram/Marthina

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne