tisdag 9 augusti 2011

Höns eller ej?.....





.....Den frågan har diskuterats till och från genom åren här i Strandtorp ;))
Ni som hänger med här i bloggen vet ju att vår fina lada ägnar sig till detta ändamålet enligt min kära make. Jag tycker dock att ladan skulle kunna bli så mycket mer än ett hönshus. Om detta strider de lärde fortfarande ;))

Idag var vi iväg på en av våra små rundor och hamnade på Thurgårdens Handelsträdgård....mycket fina växter hade de men inte en enda personal att handla av ;(( När vi gick runt där hörde vi ett konstigt läte..det visade sig komma från dessa fantastiska höns som gick lösa under blomborden ;))



Visst är de fina....Så nu är diskussionen uppe igen ;))

Här är lite regnigt från och till idag så inget trädgårdsväder ;(( Vad hittar ni på idag??

Kram Susanne

Kul att ni var så många som gillade min svarta bänk!!

2 kommentarer:

  1. Jag röstar på "skaffa höns" - Det är så himla roligt, vi har haft framför allt blommehöns tidigare, de är bra värpare. Så härligt att hämta in egna ägg! Så snart vi får tid att bygga ett nytt hönshus, kommer vi att skaffa en ny flock!

    SvaraRadera
  2. Vilka mysiga höns:) Jag röstar också på "skaffa höns", hur härligt som helst att få hämta in egna ägg till frukosten! Nu vet jag inte hur stor er lada är men kanske den räcker till mer än bara hönsen:) När jag växte upp tillbringade jag somrarna ute på vår sommarstuga som låg på en liten holme och där hade vi höns som fick gå lösa, så ibland kom de tom in i huset och för det mesta fick vi leta ägg överallt i buskarna:)) Jag drömmer om att få flytta ut på landet,(om ett antal år när jag inte måste jobba mer) och då kommer jag definitivt att skaffa höns:)
    Kram Margot

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne