söndag 28 augusti 2011

Skördetider

Dagens skörd av Äpplen, tomater och persikor

De flesta av äpplena skar jag ner och la i en stor hink...de ska nämligen bli äppelmust!! Hittade receptet här hos Lena med bloggen Isis Drömmar! Ska bli spännande...får be Johan fixa en etikett till vår egna must ;)) Om ni inte vet är det min son Johan som tillverkat etiketten till denna must som säljs på systemet och Operakällaren....det ni! ;))

Preben är nyfiken, kollar så matte skär äpplen ordentligt!

Tomater redo att bli marmelad

Så lätt att koka tomatmarmelad och det blir supergott!

Loftkrokens äppelkaka...jag bröade med kokosflingor





 Äppelkakan klar, jag strödde kokos och solroskärnar på äpplena tillsammans med socker och kanel. Den blev jättegod receptet hittar ni här hos Bente ;))



  
Tänk vilken lyx att ha så många persikor i sin egen trädgård att jag har "råd" att lägga in en stor burk i sockerlag ;)) Kände mig väldigt rik när jag stod och plockade en stor skål full av dessa läckerheter. Det är så många att vi inte kan äta alla färska ;)


Jag tycker det är så roligt att inspireras av alla fina bloggar som finns därute....man har små "samtal" via kommentarfälten och ger varandra positiv feedback och goda ideér....idag var det Bente och Lena som inspirerade mig....imorgon någon helt annan kanske eller dem igen;)))

Jag hade ju tänkt städa....konstigt var lättdistraherat jag är när det just gäller städning....fast det ligger nya gardiner, kuddar och annat piff har jag tusen saker att göra innan!!

Kram på er
Susanne

2 kommentarer:

  1. Ja, det går jätte bra det. Bara kul!! Tomatmarmelad lät gott. Och dina persikor är ju underbara.


    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga skördetips du delar med dig! Äppelmust är kanske något att prova!

    Ha en skön kväll!
    Kram Cecilia.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det skulle vara så kul att veta vad du tycker!!!
Har du ingen blogg klickar du bara på anonym och skriver sedan ditt meddelande!!
kram Susanne